Program Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej
realizowany przez:
CO OZNACZA PRĄD I ENERGIA PRZYSZŁOŚCI - ZADANIE INTERDYSCYPLINARNE NR 6 - KLASY VII-VIII
CO OZNACZA PRĄD I ENERGIA PRZYSZŁOŚCI - ZADANIE INTERDYSCYPLINARNE NR 6 - KLASY VII-VIII
Zadanie interdyscyplinarne składa się z aktywności wprowadzającej, objaśniającej cel zadania oraz czterech aktywności przeznaczonych na cztery przedmioty (geografia, matematyka, język polski, godzina wychowawcza) mających na celu wspólne znalezienie odpowiedzi na pytanie: Co oznacza prąd i energia przyszłości? Odpowiedź na pytanie kluczowe wprowadzi uczniów i uczennice w zagadnienia związane z wyzwaniami i rozwiązaniami dotyczącymi sposobów pozyskiwania i użytkowania energii w kontekście nowej strategii Unii Europejskiej: Europejski Zielony Ład.
Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
- dowiem się, jak produkcja energii wpływa na środowisko naturalne,
- dowiem się, dlaczego należy zmienić obecny sposób produkcji i wykorzystania energii,
- dowiem się, jakie są korzyści i wyzwania związane z produkcją czystej energii, na przykładzie energii słonecznej, wodnej i wytwarzanej z wiatru,
- dowiem się, jakie plany dotyczące czystej energii prezentuje Europejski Zielony Ład.
Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy
- wyjaśniam wpływ produkcji energii z nieodnawialnych źródeł na środowisko i człowieka,
- wymieniam zalety i możliwości pozyskiwania energii ze słońca, wiatru i wody,
- obliczam wysokość zużycia energii w gospodarstwie domowym oraz jego koszt,
- wymieniam cechy energii przyszłości korzystnej dla środowiska i ludzi,
- wyjaśniam, czym jest efektywność energetyczna i dlaczego jest ważna,
- wyjaśniam, jaki jest cel strategii Europejski Zielony Ład dotyczący czystej energii.
Program "Odpowiadaj na globalne wyzwania – Europa o klimacie" jest współfinansowany ze środków Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce oraz Unii Europejskiej.