Program Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej
realizowany przez:
CO TO JEST DOBRA ŻYWNOŚĆ? - ZADANIE INTERDYSCYPLINARNE NR 3 - KLASY IV-VI
CO TO JEST DOBRA ŻYWNOŚĆ? - ZADANIE INTERDYSCYPLINARNE NR 3 - KLASY IV-VI
Zadanie interdyscyplinarne składa się z aktywności wprowadzającej objaśniającej cel zadania oraz czterech aktywności przeznaczonych na pięć przedmiotów (przyroda/geografia, matematyka, język polski, godzina wychowawcza) mających na celu wspólne odnalezienie odpowiedzi na pytanie: Co to jest dobra żywność? Odpowiedź na pytanie kluczowe wprowadzi uczniów i uczennice w zagadnienia związane z konsumpcją i nowym planiem Unii Europejskiej na sprawiedliwy, zdrowy i przyjazny środowisku systemu żywnościowy w Polsce i Europie.
Cele zadania w języku ucznia/uczennicy:
- potrafię wyjaśnić znaczenie pszczoły dla człowieka
- dowiesz się, z jakich krajów pochodzą wybrane produkty spożywcze
- określisz wpływ transportu żywności na środowisko przyrodnicze
- opiszesz żywność lokalną jako dobrą dla zdrowia i środowiska
- określisz koszt środowiskowy poszczególnych produktów spożywczych i go porównasz
Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy:
- określam cechy bohaterki wiersza - pszczoły
- znajdę na mapie świata, kraj pochodzenia wybranych produktów spożywczych
- wymienię minimum dwa przykłady wpływu transportu żywności na środowisko przyrodnicze
- wykażę, że żywność lokalna jest dobra dla zdrowia i środowiska
- Porównam różne produkty spożywcze ze względu na ich ślad środowiskowy i klimatyczny
Program "Odpowiadaj na globalne wyzwania – Europa o klimacie" jest współfinansowany ze środków Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce oraz Unii Europejskiej.

