Program Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej
realizowany przez:
CO TO JEST DOBRA ŻYWNOŚĆ? - ZADANIE INTERDYSCYPLINARNE NR 4 - KLASY VII-VIII
CO TO JEST DOBRA ŻYWNOŚĆ? - ZADANIE INTERDYSCYPLINARNE NR 4 - KLASY VII-VIII
Zadanie interdyscyplinarne składa się z aktywności wprowadzającej objaśniającej cel zadania oraz czterech aktywności przeznaczonych na cztery przedmiot (geografia, matematyka, język polski, godzina wychowawcza) mających na celu wspólne odnalezienie odpowiedzi na pytanie: Co to jest dobra żywność? Odpowiedź na pytanie kluczowe wprowadzi uczniów i uczennice w zagadnienia związane z konsumpcją i nowym planem Unii Europejskiej na sprawiedliwy, zdrowy i przyjazny środowisku system żywnościowy w Polsce i Europie.
Cele zadania w języku ucznia/uczennicy
- dowiem się jaki wpływ ma produkcja żywności na środowisko przyrodnicze,
- dowiem się jaki dlaczego wybór żywności ekologicznej i lokalnej jest korzystniejszy dla środowiska,
- poznam cele i założenia strategii „od pola do stołu”, dotyczącej produkcji żywności.
Kryteria sukcesu w języku ucznia/uczennicy
- potrafię określić pochodzenie produktów spożywczych (kraj pochodzenia, żywność ekologiczna),
- wymienię minimum trzy cechy żywności ekologicznej,
- wymienię minimum trzy przykłady wpływu produkcji żywności na środowisko przyrodnicze,
- wyjaśniam dlaczego żywność ekologiczna jest dobra dla zdrowia i środowiska,
- porównuję różne produkty spożywcze ze względu na ich ślad środowiskowy,
- wskażę powody produkcji dla których warto rozwijać ekologiczną produkcję żywności,
- wyjaśniam, jaki jest cel i najważniejsze założenia strategii „od pola do stołu”.
Program "Odpowiadaj na globalne wyzwania – Europa o klimacie" jest współfinansowany ze środków Przedstawicielstwa Komisji Europejskiej w Polsce oraz Unii Europejskiej.

