Program Działu Edukacji Globalnej i Ekologicznej
realizowany przez:
Uczniowie i uczennice zapoznają się z zagadnieniem nadmiernej eksploatacji siedlisk rybnych na świecie. Uzmysławiają sobie konsekwencje nadmiernego połowu. Dowiadują się, w jaki sposób pojedynczy człowiek może przeciwdziałać temu zjawisku, dokonując świadomych wyborów.
Uczniowie i uczennice zapoznają się z fragmentem opowiadania science-fiction o Brazylii i na jego podstawie ćwiczą nazywanie części mowy oraz określają kategorie gramatyczne poszczególnych wyrazów, a także piszą streszczenie i redagują notatkę w formie mapy myśli. Ćwiczenie można wykorzystać na lekcji powtórzeniowej przed egzaminem lub zadać w ramach pracy domowej.
Scenariusz jest poświęcony zagadnieniom ochrony bioróżnorodności na świecie. Uczula na niebezpieczeństwo środowiskowe związane z modą na posiadanie egzotycznych pamiątek: roślin lub wyrobów wykonanych z ich części. Uwrażliwia na los zagrożonych gatunków, wyjaśnia związek pomiędzy popytem na egzotyczne gatunki a ich zagładą. Lekcję najlepiej przeprowadzić w warunkach umożliwiających uczniom i uczennicom swobodny dostęp do Internetu (pracownia komputerowa, biblioteka, szkolne centrum multimedialne czy posiadane przez uczniów i uczennice telefony komórkowe lub tablety).
Ćwiczenie może być podsumowaniem lekcji o roli owadów. Dzięki ćwiczeniu uczniowie i uczennice dowiadują się, że obecnie pszczoły masowo wymierają oraz że w różnych krajach podejmowane są działania mające temu zapobiegać.
Podczas lekcji uczniowie i uczennice zapoznają się ze strukturą ekosystemu, określą, jakie negatywne zmiany mogą wiązać się z wprowadzeniem gatunków obcych geograficznie.
Newsletter edukacji
globalnej i ekologicznej
O ile nie jest stwierdzone inaczej, prawa do materiałów na stronie posiada Centrum Edukacji Obywatelskiej, a teksty są dostępne na licencji CC BY-NC-SA - Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach. Licencja nie obejmuje zdjęć, filmów i materiałów graficznych. Pewne prawa zastrzeżone na rzecz autorów poszczególnych treści.