Scenariusze lekcji na temat zrównoważonego rozwoju oraz racjonalnego zagospodarowania zasobami leśnymi

Oddajemy publikację powstałą we współpracy z Lasami Państwowymi, zawierającą 12 nowatorskich scenariuszy lekcji dla uczniów i uczennic liceów ogólnokształcących do przedmiotów: geografia, biologia, wiedza o społeczeństwie oraz język polski. Ich autorami i autorkami są doświadczeni nauczyciele i nauczycielki  współpracujący z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej.

Główną ideą, która przyświecała przy projektowaniu zestawu scenariuszy, było wsparcie realizacji treści nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół ponadpodstawowych, treści dotyczących głównie idei zrównoważonego rozwoju, racjonalnego gospodarowania zasobami leśnymi, różnorodności biologicznej w lasach, a także wielorakich wartości lasu. Lasy pełnią funkcje przyrodnicze, gospodarcze oraz społeczne. Zrównoważona gospodarka leśna bilansuje potrzeby przyrody, ludzi i ekonomii z myślą o obecnych i przy-szłych pokoleniach. To warunek zrównoważonego rozwoju. Doskonałym przykładem praktycznej realizacji tej idei jest leśnictwo w Polsce. W scenariuszach lekcji geografii, biologii oraz WOS-u znajdziemy przede wszystkim zagadnienia poświęcone zrównoważonej gospodarce leśnej. Ich autorzy i autorki poruszają także aktualną tematykę zmian klimatycznych.